PS3 na święta…

W co gramy na święta? Już wiemy.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Call of Duty: Modern Warfare 3 to trzecia odsłony mini-serii Modern Warfare, która wchodzi w skład głównego cyklu Call of Duty. Za produkcję odpowiedzialne są trzy studia: Infinity Ward, Sledgehammer Games i Raven Software. Podobnie jak we wcześniejszych częściach tej serii, historia opowiada o współczesnym konflikcie zbrojnym. Akcja rozpoczyna się tuż po zakończeniu Call of Duty: Modern Warfare 2, składa się z 15 misji. Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza dostępny będzie tryb Special Ops, znany z poprzedniczki, oraz zupełnie nowy tryb Survival, w którym za zadanie mamy odparcie jak największej liczby fal wrogów.

Battlefield Bad Company 2
Początek gry przenosi gracza w czasy II wojny światowej, dokładniej do października 1944 roku, wcielając go w rolę jednego z amerykańskich żołnierzy, Thomasa Wyatta, który bierze udział w tajnej operacji „Aurora” mającej na celu zinfiltrowanie wyspy okupowanej przez Japończyków na Pacyfiku. Wyatt wraz z grupą pod dowództwem Owensa znajdują japońskiego naukowca, który pracował nad tajną bronią skalarną opatrzoną kryptonimem „Czarna Broń” i razem z nim uciekają z wyspy na pokładzie okrętu podwodnego. Niestety, wspomniana broń wypala i cała załoga ginie.
Czasy współczesne. Starsi szeregowi Preston Marlowe, Terrence Sweetwater, kapral George Haggard i sierżant sztabowy Samuel Redford walczą w Rosji, aby ukraść egzemplarz wspomnianej broni. Choć udało im się uciec przed terrorystami, to znaleziony przedmiot okazał się być atrapą. Zachwycony ich poprzednią działalnością generał armii Braidwood przydziela ich do następnego zadania polegającego na skontaktowaniu się z Agentem Aguire’em. Redford był rozczarowany, gdyż miał nadzieję, że po poprzedniej misji pójdzie na emeryturę.
Oddział wyrusza do Boliwii w poszukiwaniu agenta i po wielu starciach z partyzantami ratuje go. Aguire wysyła oddział, aby pozyskał dane opisujące technologię skalarną z francuskiego satelity kontrolowanego z bazy w Andach. Sweetwater rozbija satelitę i wraz z oddziałem odbija kontratak mający na celu zniszczenie satelity. Marlowe wyciąga z satelity serwer danych i schodzi z góry. Jego wędrówkę utrudniała zamieć i rosyjskie patrole w okolicy. Po zejściu z góry przyleciał po niego helikopter z oddziałem i po kilku chwilach zabrał go.
Krótko po zabraniu Marlowe’a, Aguire rozmawia z oddziałem na temat człowieka odpowiedzialnego za rekonstrukcję broni skalarnej. Chodzi o Arkadego Kirylenkę – przywódcę rosyjskich ultranacjonalistów, który miał zostać schwytany podczas misji w Rosji. Wyjawia też, że ukrywa się obecnie w Chile. Oddział wspomagany przez Marines znajduje Kirylenkę, jednak udaje mu się po raz kolejny uciec. Zostawia swój notes, w którym Sweetwater odkrywa manifest okrętowy opuszczonego statku zwanego „Sangre Del Toro”. Przy pomocy reszty oddziału Marlowe znajduje statek i napotyka tam część do broni skalarnej. Odkrywa też prawdę o operacji „Aurora” – wojsko USA wiedziało, że jest to misja samobójcza, a operacja była ćwiczeniem mającym nauczyć więcej o sile rażenia broni.

Crysis 2
Crysis 2 jest czymś w rodzaju mezaliansu studia Crytek z konsolami obecnej generacji. To dlatego, że twórcy najpiękniejszej gry na komputery osobiste długo nie interesowali się PlayStation 3 i Xboxem 360. W końcu jednak ich flagowy tytuł zadebiutował na konsolach stacjonarnych. Jaki jest tego efekt?

Specjalnie na potrzeby PS3 i X360 niemiecki deweloper przebudował swój stary silnik graficzny dostosowując go do możliwości konsol. CryEngine 3 – bo to o nim mowa, potrafi generować zapierające dech w piersi sceny z prawie unicestwionego przez inwazję Obcych Nowego Jorku. Ulice wypełnione są obok bilbordów i świecących neonów, płonącymi pojazdami i gruzem ze zniszczonych budynków. Wyłaniające się spod ziemi konstrukcje Obcych tworzą wielkie wyrwy i zapadliska. Niebawem na naszych oczach runą wieżowce wzbijając tumany kurzu. Wszystko to urozmaica dynamiczne oświetlenie, destruktywne środowisko i zaawansowana fizyka. Efekty te zapewnią Wam dostateczną ilość wrażeń, tym bardziej, że można zagrać w stereoskopowym 3D. W tej sytuacji wcale nie dziwi fakt, że pierwszym trofeum, które odblokujemy jest ironiczne zatytułowane: „Pójdzie na tym Crysis?”. Owszem, poszedł, ale opłacono to kilkoma uproszczeniami, m.in. często uświadczymy rozmyte tekstury, które doczytują się po jakimś czasie, zresztą ich rozdzielczość nie jest wysoka. Oczy ranią poząbkowane krawędzie i spowolnienia animacji, na przykład, gdy doprowadzimy do kilku eksplozji jednocześnie. Coś za coś…

Projektanci poziomów dokonali rzeczy niebywałej. Z dobrze znanego nam (chociażby z filmów), Nowego Jorku uczynili bardzo sugestywne pole bitwy. Garnizony wojskowe, blokady dróg, skrzynie z amunicją, ciała poległych nie pozostawiają wątpliwości – jesteśmy w środku inwazji Obcych. Trawione przez konflikt Wielkie Jabłko przemierzamy ulicami, metrem, a nawet po dachach i choć większość dystansu pokonamy na nogach, czasem zdarzy nam się zasiąść za kierownicą wojskowego Hummera lub wozu opancerzonego.

Need for Speed: Hot Pursuit
Need for Speed: Hot Pursuit to kolejna odsłona doskonale znanej serii gier wyścigowych rozpoczętej w 1994 roku przez firmę Electronic Arts. Tym razem za jedną z najbardziej dochodowych marek w historii rozrywki elektronicznej wzięło się studio Criterion Games, które znamy z konsolowych, szalonych wyścigów Burnout. Jak zwykle w grze pojawiają się najszybsze i najdroższe licencjonowane modele samochodów.

Hot Pursuit odwołuje się do dwóch części serii o tej samej nazwie i stanowi nowe podejście do tematu pościgów z policją. W grze otrzymujemy rozbudowaną kampanię, w której wcielamy się zarówno w policjanta jak i uciekającego kierowcę. Autorzy nie zaprezentowali rozbudowanej fabuły, bo ich zdaniem bardziej liczą się same wyścigi. Kariery obu stron „konfliktu” na szosie składają się z kilkudziesięciu wyzwań i scenariuszy. Sama rozgrywka to zręcznościowy model jazdy, widowiskowe sceny i ujęcia (kiedy spychamy lub eliminujemy inne pojazdy) oraz specjalne umiejętności. Policjanci mogą przykładowo rozstawiać kolczatki i blokady a uciekinierzy zakłócać pracę radaru.

Call of Duty: Black Ops
Następna część niezwykle popularnego cyklu strzelanek. Za siódmą odsłonę gry odpowiada studio Treyarch.
Call of Duty: Black Ops to siódma odsłona znanej serii FPS-ów, która stawia na widowiskową akcję. Studio odpowiedzialne za grę – Treyarch – przygotowało kilka poprzednich części marki (Call of Duty 3, Call of Duty: World at War).
Kolejna odsłona cyklu odchodzi zarówno od klimatów pierwszych Call of Duty jak i nowszych Modern Warfare, przenosząc graczy do ery Zimnej Wojny. Cała kampania dla pojedynczego gracza przedstawiona została w formie przesłuchania Alexa Masona, świetnie wyszkolonego komandosa na usługach CIA, który jest przetrzymywany przez bliżej niezidentyfikowane osoby. W kolejnych etapach powraca się do misji, w których Mason brał udział, sterując nim samym lub innymi osobami z jego oddziału. Godne odnotowania jest to, że istotną rolę w nowej grze odgrywa Wiktor Reznow, jeden z głównych bohaterów Call of Duty: World at War. W Black Ops, wzorem poprzednich części serii, podróżuje się po całym świecie, odwiedzając między innymi Wietnam, czy góry Uralu.
Black Ops to przede wszystkim kampania jednoosobowa składająca się z niezwykle widowiskowych misji, które stawiają graczy w wyjątkowo nietypowych sytuacjach. W jednym z zadań pilotujemy więc helikopter Hind i eliminujemy posterunki wroga w dżungli, a w innym znajdujemy się na pokładzie samolotu zwiadowczego Lockheed SR-71, z którego wspieramy naziemne jednostki (informując je o pozycjach wroga). Misje opierają się na skryptach, więc są liniowe, chociaż z drugiej strony gwarantują niesamowite przeżycia. W większości z nich skupiamy się tylko na strzelaniu, chociaż niektóre pozwalają także zakradać się i walczyć z ukrycia się i walczyć z ukrycia.
Killzone 3
Killzone 3 to czwarta (po Killzonie, Killzonie 2 i Killzonie: Liberation) odsłona jednego z najlepszych exclusiwów dla posiadaczy konsol firmy Sony, tym razem projekt dedykowany jest PlayStation 3. Produkcja studia Guerilla Games stanowi oczywiście kontynuację Killzone 2, a zatem gracze będą mogli sprawdzić jak dalej potoczył się jeden z największych konfliktów zbrojnych w historii wszechświata.
Gra zaczyna się dokładnie w momencie, w którym zakończyło się Killzone 2. Imperator Visari nie żyje, a świat Helghan opanował całkowity chaos. Wszyscy walczą o władzę, knując wzajemnie przeciw sobie. Na czele tejże wojny domowej znajdują się dwaj najpotężniejsi mieszkańcy planety Helghan, a chęć dominacji doprowadza glob na skraj całkowitej zagłady. W samym środku tego piekła znajdują się zdziesiątkowane oddziały ISA, które w podbramkowej sytuacji starają się nie tyle wygrać wojnę, co przetrwać.
Killzone 3 wprowadza do akcji szereg nowych elementów, wśród których najważniejsze to pojazdy bojowe oraz uzbrojone po zęby jet-packi. Dzięki nim zwiedzamy planetę nie tylko z poziomie, lecz również w pionie, docierając do najbardziej odległych miejsc.
Podobnie jak edycja poprzednia, Killzone 3 umożliwia zabawę w trybie kampanii, jak również w szeregu zróżnicowanych modeli rozgrywek wieloosobowych. Jedną z najważniejszych cech poprzednika była oprawa audio-wizualna, którą w „trójce” generuje silnik graficzny „dwójki”. Niemniej jednak, został on zmodyfikowany, by oferował jeszcze bardziej wiarygodne doznania wzrokowe i dźwiękowe.
Medal of Honor
Pierwszoosobowa strzelanina umożliwiająca graczom wzięcie udziału w konflikcie afgańskim. Po raz pierwszy w historii cyklu MoH twórcy zrezygnowali tu z realiów II wojny światowej.
Medal of Honor to pierwszoosobowa strzelanina, stanowiąca swoisty restart serii, która została zapoczątkowana w 1999 roku na konsoli PlayStation. Po raz pierwszy w historii cyklu gracze otrzymali szansę wzięcia udziału we współczesnym konflikcie. Produkcja została opracowana przez dwa studia deweloperskie: EA Los Angeles zaprojektowało opcję dla pojedynczego gracza, natomiast EA DICE opracowało dynamiczny tryb wieloosobowy.
W Medal of Honor gracz zostaje wysłany do Afganistanu, gdzie przyjdzie mu na przemian wcielać się w żołnierzy dwóch oddziałów. Pierwszy z nich to tzw. Tier 1 elitarna jednostka antyterrostyczna, realizująca rozkazy samego National Command Authority – amerykańskiego organu składającego się z prezydenta USA i sekretarza obrony narodowej, zobligowanego do podejmowania najistotniejszych decyzji strategicznych – np. w kwestii rozpoczęcia ataku nuklearnego. Jako żołnierze Tier 1 przeprowadzamy ciche i precyzyjne operacje głęboko na terytorium wroga. Drugi oddział, którego członkami przyjdzie nam pokierować to U.S Rangers. Jednostki te działają niczym młot bojowy i nie zawracają sobie głowy jakimikolwiek subtelnościami. Działają ostro i nie odpuszczają, nim nie zmiotą celów z powierzchni ziemi. Naprzemienne wcielanie się w żołnierzy dwóch tak odmiennych oddziałów zapewnia dużą różnorodność doznań.
W produkcji bierzemy udział w zakrojonych na szeroką skalę specjalnych operacjach militarnych, wzorowanych na autentycznych wydarzeniach. Przez cały proces produkcyjny gry twórcy mogli liczyć na aktywne wsparcie ze strony społeczności U.S. Special Operations Community, co zapewnia odpowiednią wiarygodności ukazywanych wydarzeń. Gracz ma możliwość m.in. pojeździć quadem, bombardować pozycje wroga przy pomocy samolotów bezzałogowych czy prowadzić ostrzał z pokładu helikoptera.
Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza oraz przygotowanego przez studio DICE multiplayera, w grze został również umieszczony tryb zwany Tier 1. Polega on na ponownym przechodzeniu zaliczonych już wcześniej poziomów, ale tym razem z ograniczeniem czasowym. Na zaliczenia każdego etapu mamy określoną liczbę minut, a po ich upływie misja kończy się niepowodzeniem. Gracz ma jednak możliwość zatrzymania licznika, poprzez trafianie w głowy przeciwników, zabijanie wrogów w walce wręcz lub wysadzanie ich przy pomocy granatów. Tryb ten wymaga połączenia z Internetem, gdyż w sieci automatycznie tworzone są rankingi najlepszych wyników.
Medal of Honor korzysta z dwóch silników graficznych. Kampania dla pojedynczego gracza opracowana została o technologię Unreal Engine 3.0, podczas gdy tryb multiplayer działa na znanym z Battlefield: Bad
Company 2 silniku Frostbite.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s